Tuesday, June 9, 2009

Petua Awet Muda


Memula rase macam tak confident jer nak ber blog...tapi bila dah buat rasa seronok laks...bagi sesiapa sahaja yang mengunjungi blog saya ni, harap2 ada ilmu yang boleh dikongsi bersama. untuk tempoh percubaan ni saya kemukakan topik2 ringan dahulu...

saya belajar petua ni daripada sifu saya...Ustaz Mohd Fauzi Mustaffa (Pengacara Al Kuliyyah tuhh) Thanx Ustaz hehe. Simple tapi INSYALLAH berkesan. Moga orang suka tengok muke kite nih...(terutama orang macam saya yang selalu kene jumpe orang nih) Ce nengok muka ustaz Fauzi tuh....kan sejuk jerrr

Petuanye selalulah amalkan baca Surah Al Qiyamah: 22-23 n kalu boleh amalkan tiap2 pagi lepas kita mandi terutama kalau guna shower, air yang turun daripada bahagian kepala dan muka hendaklah di tadah di bawah dagu (Ustaz Fauzi panggil AIR DAGU ek... bukan minyak dagu) baca Al-Fatihah, selawat 3x n kalau nak baca surah di atas pun bleh...pendek jer pun. niatkan untuk serikan muka....

Moral of the story...kalau nak cantik tak payah ler buat bende terlarang. nak pakai susuk ke botox ke...AL Quran dah ada macam2 untuk kita semua. yang penting kena banyakkan SENYUMAN.

So, selamat mencuba...

1 comment:

  1. nice posting kat!
    saya nak lin ur blog to mine.. hehe.. buleh kan?

    ReplyDelete